Wednesday, May 28, 2008

Berjumpe selepas sekian lame

Assalamualaikum wbt.

Setelah sekian lame teman memencilkan diri dari laman ini, kini teman telah kembali. Teman kembali pada tahun 2008. Kali ni banyak ceriter baru dan berbeze berlaku dalam hidup teman. Teman kini telah menjangkau umor 25 nak masuk 26 tahun dah. Pemikiran semakin matang dan rase macam dah tua dah....

Seperti biase teman masih bekroje di Kencana HL lagi, teman dah secara rasminye 2 tahun disni dan tak rasminye 3 tahun disini. Banyak ilmu dan pengalaman yang teman dapat. Dari peselisihan paham dengan Klien sehinggalah berjaye menjayakan project terbaru dengan jayenye hingge dapat pujian klien. Project yang akan datang, teman akan menguruskan HSE untuk projek besor, projek besor Petronas Carigali. 3 project dalam satu kontrak, iaitu Projek Dulang, Kinabalu dan Tangga Barat. fuh, besor sungguh projek. Pengalaman sebelum ini, teman pernah menguruskan HSE untuk projek Carigali Hess yang kirenye besor juge iaitu 3 topsides. Namun project Petronas ni lagi besor kerene 3 project berkenaan mengandungi topsides,jacket dan module. InsyaAllah dengan pengalaman yang ade teman akan menguruskannye dengan baik. Persediaan dan pengurusan akan dibuat dengan baik. HSE Plan tu penting!

Dan perancangan dan target teman untuk projek baru ini adalah untuk mengambil pengalaman Hook Up and Commisioning (HUC) Offshore. Dengan adenye pengalaman HUC dan tambahan pule tahun depan teman boleh mendaftar sebagai Pegawai Keselamatan dan Kesihatan. Registered with DOSH, dapat green book. Maknenye teman akan jadi pengamal HSE yang terlatih dan berdaftar. Dengan adenye Green Book berkenaan teman boleh meluaskan jajahan teman dalam bidang minyak dan gas ini. Teman berazam untuk menceburkan diri dengan syarikat minyak dan gas terkemuka. (main oil and gas player) seperti Petronas, Shell dan sebagainye.

Selain itu, teman tak lupe nak melanjutkan pengajian pada peringkat lebih tinggi, setakat ini teman telah memohon untuk pengajian PJJ Uitm. Harap dapatlah teman melaksanakannye.

Tidak lupe juge perancangan teman untuk berumahtangga, teman sekarang tengah berusaha untuk menjadi lelaki soleh yang menjadi tunjang keluarge. Mendidik isteri dan anak2 dengan keperluan syariat islam.

Demikian lah serbe sedikit coretan spontan teman pada entry sulung kali ini.
waktu: pukul 1733Hrs 28/05/08 kat pejabat sebelum balik.

No comments: